reklama

Jedno z mojich hobby - dobrovoľníctvo

Tak sa mi zdá, že viac a viac mladých ľudí chce byť dnes dobrovoľníkmi. Čo je fajn – pre ich osobný rozvoj, ako aj pre rozvoj spoločnosti. Ja sa dobrovoľníctvu sa venujem už neviem presne ako dlho. Sedem rokov určite, možno o niečo dlhšie. Začínala som v Úsmev ako dar. Navštevovala som deti v detskom domove v Malackách. Napadlo ma to tak, že som chcela robiť niečo zmysluplné, vedela som o tejto organizácii, tak som sa tam išla popýtať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Keď som študovala v Dánsku, bola som dobrovoľníčkou v študentskom bare (áno, tam „fičí“ aj dobrovoľníctvo tohto druhu) a na jednom festivale. Keď som sa vrátila domov, dozvedela som sa o možnosti byť dobrovoľníkom aj na slovenskom festivale Summerbeach Rudava. Myšlienka sa mi zapáčila, dobrovoľníctvo na festivale bola veľmi zaujímavá skúsenosť, ktorú odporúčam. Dva roky som potom mala na starosti dobrovoľníkov na festivale ja. Mojím obľúbeným obdobím počas týchto dvoch rokov bol predfestivalový work camp, kedy nám pomáhali pripravovať areál festivalu zahraniční dobrovoľníci. Veľmi ma napríklad potešilo, že jedna dobrovoľníčka, ktorá pôvodne prišla iba na tento work camp na pár dní, sa nakoniec rozhodla ostať pomáhať aj po festivale. Nuž, možno sa to ale týkalo trocha aj istého „dobroša“ zo Španielska : )Ďalším fajn dobrovoľníckym projektom je young4ba (www.young4ba.sk), ktorý aj tento rok organizuje Komunitná nadácia Bratislavy. Dáva príležitosť mladým ľuďom rozhodnúť, ktoré projekty osožné pre hlavné mesto Slovenska budú finančne podporené a teda zrealizované. Do projektu som sa zapojila pred niekoľkými rokmi a tento rok sa chcem znova – posledný raz, na koľko som dovŕšila hornú vekovú hranicu. Taktiež sa mi veľmi páči projekt Dobrý Anjel (www.dobryanjel.sk) a veľmi ma inšpiruje. Nejedná sa síce o dobrovoľné trávenie času pri nejakej aktivite, ale o finančnú pomoc neznámym ľuďom, ktorí peniaze potrebujú. Financovaný je zo súkromných peňazí a finančná pomoc je priama. Pretože neverím na sociálny systém Slovenskej republiky, veľmi rada prispievam na tento projekt. Veľmi zaujímavou skúsenosťou bolo taktiež Eurizons 2007 (www.eurizons.net), kedy som stopom precestovala niekoľko krajín Európy spolu s ďalšími cca 50 mladými ľuďmi, aby sme šírili myšlienky Miléniových rozvojových cieľov OSN. Onedlho budem končiť svoju európsku dobrovoľnícku službu (EVS), na ktorú mám síce istý názor, ale napriek tomu som veľmi rada, že som sa jej zúčastnila. Spoznala som niekoľko skvelých ľudí – jednoduchých ľudí niečím výnimočných. Dobrovoľníctvu sa chcem venovať aj naďalej a naštartovať taktiež nejaké vlastné projekty... dúfam, že sa podaria. Stále si myslím, že je to zmysluplní trávenie voľného času, baví ma to, teší, rozvíja. PS: Veľmi sa mi páčil nápad jednej celebritnej ženy, ktorej presne si už nespomeniem, uverejňovať blogy o tom, čo robí ako dobrovoľníčka, aby túto aktivitu priblížila ľuďom. Pravdepodobne ju budem kopírovať : )

Silvia Augustínová

Silvia Augustínová

Bloger 
  • Počet článkov:  34
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Venujem sa marketingu, vzdelávaniu, cestovaniu, projektu časovej banky v SR a bojovému klubu Amok Fight Club. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu